اورموآذربايجانين گؤز ببگي دير
BATI AZƏRBAYCAN WEST AZARBAIJAN

 جلال زاده : آذربايجان غربي پيشتاز ورزش كشور/ اورميه پايتخت واليبال ايران

استاندار آذربايجان غربي گفت: تربيت وزرشكاران حرفه اي، كسب مدالهاي جهاني و ميزباني مسابقات بين المللي، اين استان را پيشتاز ورزش كشور كرده است.

ostandar جلال زاده : آذربايجان غربي پيشتاز ورزش كشور/ اروميه پايتخت واليبال ايران valibal خبرگزاري ورزش اروميه

به گزارش خبرگزاري ورزش اروميه به نقل از مهر، وحيد جلال زاده ظهر جمعه در آيين افتتاح چهارمين دوره مسابقات دانش آموزان آذربايجان غربي با اشاره به موقعيت خاص مرزي استان و مبادلات فرهنگي و اجتماعي با كشورهاي همسايه، افزود: كسب ۱۰ مدال جهاني، ۲۸ مدال آسيايي، اعزام ۳۰ ورزشكار به گوانگجو و ميزباني مسابقات بين المللي اين استان را پيشتار ورزش كشور تبديل كرده و اين استان پتانسيل تبديل شدن به قطب ورزش كشور در عرصه بين الملل را دارد.

وي در ادامه با اشاره به ميزباني موفق از مسابقات واليبال كاپ مردان آسيا و دانش آموزان آسيا، اظهار داشت: اميدواريم مسابقات واليبال جوانان آسيا نيز به مزباني اروميه طي مهر سال ۹۱  برگزار شود و با افتخار اعلام مي كنيم اروميه پايتخت واليبال كشور است.

استاندار آذربايجان غربي با اشاره به امكانات و زيرساختهاي مناسب و مختلف ورزشي در استان گفت: در چند سال اخير آذربايجان غربي به شايستگي مسابقات مختلف بين المللي در رشته هاي مختلف ورزشي را ميزباني كرده است.

جلال زاده با گراميداشت حضور ورزشكاران داخلي و خارجي در اين دوره از مسابقات، روزهاي به ياد ماندني را براي آنان در اروميه آرزو كرد.

برگزاري جشن ملل در دهكده چي چست، برگزاري نمايشگاهي از هنر و صنايع دستي آذربايجان غربي براي ميهمانان و بازديد از موزه و كتابخانه مركزي اروميه از برنامه هاي جنبي اين مسابقات است.

چهارمين دوره مسابقات واليبال دانش آموزي آسيا با حضور شش تيم خارجي و دو تيم داخلي ايران و آذربايجان غربي در شهرستان اورميه از ۲۱ تا ۲۸ مهرماه برگزار مي شود.



گؤنده ر 100 درجه کلوب دات کام گؤنده ر     بؤلوم لر: اورميه
تاريخ : سه شنبه 18 مرداد 1390 | یازار : آيتام اورمولو

 

          تاريخ اورميه

ا.م.دياكونوف تاريخ شناس روس مي گويد:تحقيقات پژوهندگان تاريخ ماد صورت يكجانبه داشته است زيرا دانشمندان غرب به تقويت فقط وفقط از نظر نفوذ آرياييها به تاريخ به تاريخ آن كشور اظهار علاقه مي كردند. اين دانشمندان از روي قصد از اهميت اين حقيقت مي كاستند كه پيش از ورود هندو اروپايي هاي صحرا نشين و خانه به دوش، در اراضي مزبور،فرهنگي عالي دولتي متكامل (مثلا در تمدن سرزمين ماننا كه داراي زبان التصاقي بودند)وجود داشته و اين خود در تكامل تاريخي نويسندگان كه سطح رشدشان پست بود،موثر واقع گشت.


آرديني اوخو
گؤنده ر 100 درجه کلوب دات کام گؤنده ر     بؤلوم لر: اورميه
یارپاق لار: [1]
آرشیو
سون یازی لار
یولداش لار
سایغاج
ایندی بلاق دا : نفر
بوگونون گؤروشو : نفر
دونه نین گؤروشو : نفر
بوتون گؤروش لر : نفر
بو آیین گؤروشو : نفر
باخیش لار :
یازی لار :
یئنیله مه چاغی : .... ..... .... .....
..
Upload Music
..